۵ فلزیاب برتر برای سکه یابی

۵ فلزیاب برتر برای سکه یابی

آیا به دنبال سکه های قدیمی میگردید و در انتخاب فلزیاب مناسب سردرگم هستید؟ سکه یابی با اختلاف زیاد محبوب ترین نوع کاوش در امر فلزیابی است. انسان ها هزاران سال است که از سکه استفاده میکنند و احتمالا تا هزاران سال دیگر نیز این کار را ادامه خواهند داد.

این مقاله راهنمایی برای شماست، پس با ما تا معرفی ۵ فلزیاب برتر برای سکه یابی همراه باشید. اگر به دنبال سکه یابی هستید باید دنبال چه ویژگی هایی در فلریاب باشید؟

قبل از همه چیز توجه به نکات زیر ضروری است 

  • همه ی فلزیاب ها سکه را پیدا میکنند به هر حال سکه فلز است و فلزیاب ها میتوانند آن را پیدا کنند.
  • “بهترین” فلزیاب برای سکه یابی وجود ندارد بلکه بهترین فلزیاب ها وجود دارند و این به دلیل تنوع قیمت دستگاهها میباشد به همین دلیل فلزیاب های لیست شده در این پست قیمت های متفاوتی دارند.
  • شما به یک طلایاب برای پیدا کردن سکه های طلا نیاز ندارید زیرا در واقع طلایاب ها برای پیدا کردن تکه های طلا هستند نه سکه پس ما استفاده از یک طلایاب را به عنوان دستگاه اصلی در امر سکه یابی پیشنهاد نمیکنیم.

۵ فلزیاب برتر برای سکه یابی

مشخصات تشخیص ۵ فلزیاب برتر برای سکه یابی

  • فرکانس کاری

سکه ها به مرور زمین درون زمین فرو میروند پس اگر شما به دنبال سکه های قدیمی تر هستید باید عمق بیشتری را کاوش کنید. فلزیاب های ساده تر و حتی میان رده ها نیز ممکن است سکه ای را در زمین پیدا کنند و سیگنال آن را به عنوان سیگنال مزاحم و حتی سیگنال زمین در نظر بگیرند.

فلزیاب های با فرکانس پایین بین ۲ تا ۴ کیلوهرتز عمق بیشتری را نسبت به آن هایی که بین ۵ تا ۱۰ کیلوهرتز هستند کاوش میکند.  از آنجایی که کمپانی های تولید کننده فلزیاب، دستگاههای خود را برای تمامی اهداف و شرایط زمین تولید میکنند معمولا فرکانس کاری آن ها بین ۵ تا ۱۰ کیلوهرتز است.

همچنین طلایاب ها نیز از تکنولوژی متفاوتی به نام Pulse Induction استفاده میکنند که برای سکه یابی مناسب نیستند. پس در نظر داشته باشید که فلزیاب با فرکانس کاری پایین برای سکه یابی مناسب تر هستند.

اما اگر فلزیابی میخواهید که هم عمق زیادی را کاوش کند و هم برای اهداف دیگر بتواند به خوبی عمل کند پس به فلزیابی با تکنولوژی چند فرکانسه ( Multiple Frequency Technology ) نیاز دارید.

  • بالانس سطح زمین

بالانس سطح زمین به دستگاه این امکان را میدهد که سیگنال های ساطع شده از زمین را نادیده بگیرد. بسیاری از دستگاههای ساخته شده جهت افراد مبتدی قابلیت تنظیم سطح زمین به صورت دستی را ندارند که برای سکه یابی خوب نیست. شما به دستگاهی نیاز دارید که بالانس زمین را هم به صورت اتوماتیک و هم دستی انجام دهد.

  • انتخاب کویل مناسب

به شما پیشنهاد میکنیم که از فلزیاب هایی استفاده کنید که چند کویل جانبی داشته باشند. کاوش های مختلف در مکان های مختلف به انواع مختلف کویل با سایز های متفاوت نیاز دارد.

  • نقطه زنی

یک بحث بسیار قدیم بین کاوشگران با تجربه وجود دارد که بهترین کویل برای نقطه زنی کدام است؟ از نظر تکنیکی کویل های متحد المرکز برای نقطه زنی بهتر هستند اما اگر بخواهیم بحث تکنیکی را کنار بگذاریم باید ببینیم که شما با چه نوع کویلی راحت تر هستید و بهتر میتواند اهداف را نقطه زنی کند و فهمیدن این موضوع ممکن نیست مگر با آزمون و خطا.

در اخر با بررسی هایی که کارشناسان ما انجام داده اند ۵ فلزیاب برتر برای سکه یابی را به شما معرفی میکنیم.

  1. فلزیاب سیمپلکس 
  2. فلزیاب Gofinder66
  3. فلزیاب impact
  4. فلزیاب Minelab E-trac
  5.  فلزیاب آنفابیو

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا تماس بگیرید